: check list :

Friday, April 23, 2010

apa itu cita-cita??

setiap orang kat dunia ni mesti ada cita-cita kan....betol tak??...masa kecik-kecik parents selalu tanya nak jadi apa kalau dah besar nanti..macam-macam jawapan yang dibagi,,polis,,cikgu,,askar,,doktor dll.....siap berangan lagi dengan kawan-kawan setiap kali diajukan apa CITA-CITA awak.....bagi aku masa kecik-kecik dulu aku dah memang taksub giler dengan ENGINEER..engineer ada banyak cabang,tapi aku lebih minat dengan CIVIL ENGINEERING...maybe terpengaruh dengan DISCOVERY CHANNEL yang kat astro tu channel 551,,siap promote lagi..hehehe....entahlah,pada masa tu aku yang aku tahu main cakap je aku nak jadi ape... tapi bila dah meningkat dewasa aku telah memahami apa itu CITA-CITA..cita-cita adalah impian kerjaya pada masa hadapan yang boleh menentukan kehidupan apabila melayari alam kekeluargaan...mungkin dengan cita-cita itu dapat menyara ahli keluarga dan memastikan hidup tanpa dibelenggu sebarang kesulitan hidup..insyaALLAH...mungkin dalam 6-7 tahun aku akan kecapi impian yang selama ini aku inginkan....AMIN~

No comments:

:: song to hear - terhenti disini ::

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...