: check list :

Tuesday, August 16, 2011

nothing is impossible!

Sejak akhir-akhir ni,semangat aku down giler sebab agak tertekanlah dengan beberapa subjek untuk semester ni.terutamanya subjek Basic Solid Mechanics (ECS 208) dan Calculus 2 (MAT 235).mana taknya,aku study ECS 208 dari minggu lepas still sampai sekarang masih tak faham lagi dengan topik Shear Stress and Bending Moment.aku tengok kawan-kawan aku yang lain cepat je diaorang faham,tapi aku still lambat macam kura-kura..bila buat latihan,jawapan yang aku dapat mesti tak sama dengan mereka,bila aku minta diorang ajarkan,diorang macam nak tak nak je ajar aku.....ko mesti THINK POSITIVE,OK! mungkin diorang pun tak pasti dengan jawapannya,,yelah tak kan lah diorang nak ajarkan aku benda yang salah pulak kan dan ko kena faham setiap orang tahap IQ masing-masing berlainan,so ko tak bolehlah nak bandingkan ko dengan mereka....kadang-kadang itu,nak give up pon ada gak,tapi kalau aku give up macam itu je,sampai bila-bila pon aku tak kan faham topik tu,,,so,nanti final nak jawab ape lak?dah lah topik itu kat final exam 15 markah sahaja untuk soalan itu...masak beb!!...hati ni,aku baru je dapat markah test 2 untuk MAT 235,ada peningkatan lah dari markah test 1 yang dulu,tapi still tak dapat challenge kawan aku sebab dia dapat full mark!!tak ape,ko kena belajar dari kesilapan sendiri,..dan yang pasti ko tak akan ulang lagi kesilapan yang sama untuk final exam nanti.....kuatkan semangat,ok! ko mesti pegang prinsip ni,....

" tiada perkara yang mustahil di dunia ini.......asalkan kita tahu yang kita mampu mengubahnya....."


p/s : jangan cepat mudah mengalah.....=)

No comments:

:: song to hear - terhenti disini ::

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...