: check list :

Monday, May 11, 2009

terlampau taksub...

kol 6.3o pg...
adik...ooh..adik
bagun..bagun..
dah pagi..matahari dh muncul ni.....
cepat siap2,jap lagi nk g sek..

*****

mimpi yg berlegar2 di kepala masa tido trus lenyap...
kerna terkezut ngn kejutan mak...
mimpi jadi husband maya karin tu..
tinggi tol anggan2 aku ni kan...menyampah!!
huhuhuhu....
aku pun capai je tuala dan terus masuk toilet utk mandi...
duush....duush...duush...bunyi air kat toilet~~~
hehehehehe...

*****

selepas 10 minit mandi,..
terus je ciap2 pakai baju untuk ke sek...
amik baju uniform sek yg telah tersedia selama seminggu...pehh!!dh ready lama tu...
dan berlaku lah perbualan aku dgn mak aku..baca ye!!

dialog antara aku ngn mak masa pagi2 buta.....
adik cepat sikit ciap,,mak dah lmbat ni...-MAK
ye...ye..ye..on the way ni...-AKU
asl lmbat sangat klu ngh ciap2??macam pompuan lah ko ni...bersolek lmbt sangat..-MAK
alaaa,,mak ni...bukan salah adik lah,,baju ni ha yg xnak masuk2 dlm seluar ni...mak salahkan lah baju ni....hahaha-AKU
oooh..pandai loyar buruk ea pagi2 ni...mak xkira,,baik ko cepat sikit ciap..kalau x.......-MAK
kalau x pe ??-AKU
ko pikir lah sendiri..mak xda masa nak bg tau...tu pun klau nak rasa g sek jalan kaki.....-MAK
yelah...yelah...dah ciap ni!!!-AKU

******

tiba-tiba,,kak mas dtg menyampuk...

ko ni mcm lah xblh cepat sikit ciap...mak kn dah lmbat...-KAK MAS
pe nak jadi ngn ko ni dik..time sume org tido malam tadi ko tgk bola sampai pagi..kan dh lmbat ciap..-KAK MAS
sibuk je ko ni....(marah)-AKU

sebaik je keluar dari bilik,,aku pn terus je capai beg sek dan buku..
masa sibuk amik beg sek...
tiba-tiba,,aku terlihat time table..
dan aku baru perasan yang ari ni sepatutnya bukan ari persekolahan..
tengok kt handphone...
rupa-rupa ye,,ari ni ari sabtu...
hahahahahahaha......(^_^)
satu rumah kecoh dgn kerna gelakan aku pagi-pagi buta...
tu lah masa ari sek xda semangat lah...xnk g sek lah..ada je alasan yg diberi..
dah tu masa ari cuti time tu lah sibuk-sibuk nak g sek...dh xbtol agak ye kan aku ni~~~huhuhu...

******

selang beberapa minit...
aku pergi ke bilik untuk tngok handphone sama ada,,ada msj atau tak...
bkak2 je..da satu msj yg aku tersilap baca..

from:azimah
ari ni da class bi kol9.30 pagi kt sek..
diharap sume yer dpt hadir..

laaaa...class kol 9.30 pg..
yg aku ciap awal giler ni nape??buang tebiat ke aku ni...
teruk...teruk...
dh buta agak ye kot..tak pun dh xreti baca msj...
yg tau hanya bola...bola...bola...xhbis-hbis dgn team MU tuuu..
bukanye leh bawa mati pun nanti...opps!!terlepas cakap plak...
lek ar,,aku belum puas lagi hidup kat dunia ni....hehehe...merepek dah~~

*****

pe lagi aku pun smbung balik tido...
bagi aku tido lagi nikmat dari g sek tu...
aduyai...pe nak jadi ni!!dh lah tahun ni nak amik SPM..
kata nak straight A...
iah3...
doa-doakan lah...AMIN




tepat kol 9.30 pagi...



sampai di sek...
jalan dengan laju ye bak kilat sabun-meyabung..
takut tu...
kang bila je smpai depan kelas cikgu norziha dah ngajar..
silap-silap kena halau dan x boleh masuk kelas dia smpai akhir tahun..
melopong je ar nanti coze kena belajo sndiri...dah lh kurang hebat dalam sbjek bahasa inggeris..
klau cakp hebat ar,,p klau bt ayat...hancus..p xda lah teruk sngat...boooleh lah!!
klau nk dapat B3 @B4..xpn A1 tuu...harap2 tercapai k..
aku bukan ye takut sngat fgn cikgu norziha tu..
p cuma hormat je coze diakan cikgu..
p kadang2,,cuak gak ngn dia....tegas tu!!!
xda lah tegas setiap masa..kadang2 da lah jugak bt lawak...
klau dia dh bt lawak tu yang x bleh tahan...mesti lawak ye standart giler b*** pnya...
aiii...dah melalut jauh ni...smpai ne eak tadi???
owhh...dah ingt dah..
nasib baik tau sampai2 je dia tengah da kelas dgn kelas f3...
nasibku baik ari tu...kalau x...paham2 je lah ea...


kring...............(bunyi loceng)
aik..masa bukan ari sek pn da bunyi loceng gak ke??
pelik tol...
pe2 pn giliran kelas aku plak belajo dgn dia...
tarik nafas dulu....in...out....in..out...
dah okey pn....
bubbye...aku nk msuk kelas dulu ni...
coze dah xda idea nak tulis lagi ni....
daa~~~
(^_*)

1 comment:

Din said...

bola ape ko main?

:: song to hear - terhenti disini ::

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...